2023’te etkinliklerinizi öne çıkaracak 13 kurumsal etkinlik trendi

Kurumsal etkinlik trendleri son yıllarda hızla değişti. Ve 2023’e yaklaşırken sizi bekleyenlere hazır olmanız gerekiyor.
Bir etkinliğe ev sahipliği yaparken tehlikede olan çok şey var. Bu nedenle, etkinliklerinizi her zamankinden daha başarılı kılmak için yeni kurumsal etkinlik endüstrisi trendlerini takip etmek önemlidir.

2023’te etkinlik sektörünü şekillendirecek 13 kurumsal etkinlik trendini belirlemek için etkinlik sektörü uzmanları, analistleri ve Fortune 500’ün önde gelen şirketlerinden müşterilerimizle yapılan toplantılardan, sohbetlerden ve raporlardan bilgi topladık:

Kurumsal etkinlik trendi #1 Hibrit etkinlikler yükselişte

Hibrit etkinliklerin popülaritesi son birkaç yılda istikrarlı bir şekilde arttı. 2022’de 5000’den fazla çalışanı olan kuruluşların %71’inin portföylerinde hibrit etkinlikler vardı (Markletic). Ve 2023’te de büyümesi beklenen bir etkinlik endüstrisi trendi. Yeni nesil etkinlik planlayıcıları, sanal ve yüz yüze öğelerin bir kombinasyonunun etkinliğin sürdürülebilirliğini ve erişilebilirliğini nasıl artırabileceğini gördü. Dolayısıyla etkinlik endüstrisinin bu yönde devam etmesi için baskı yapıyorlar. Ancak hibrit etkinliklerin 2023’teki büyük etkinlik trendlerinden biri olmasının başka bir nedeni daha var. Etkinlik katılımcılarının şahsen tanışma isteği rekor düzeyde. Ancak etkinlik planlayıcıları, 2 nedenden dolayı tamamen yüz yüze etkinliklere geri dönmekte tereddüt ediyor: seyahat ve mekan maliyetleri.
Enerji, yakıt ve enflasyon fiyatları tüm dünyada hızla artıyor. Bu, geleneksel bir yüz yüze etkinlik düzenlemenin yüksek maliyetinden kaçınmak için etkinlik planlayıcılarını daha fazla karma etkinlik düzenlemeye yönlendirecektir.

Kurumsal etkinlik trendi #2 Etkinlikler, çok kanallı deneyimin bir parçası haline geliyor

“Herhangi bir kampanyada üç veya daha fazla kanal kullanan çok kanallı pazarlama kampanyaları, tek kanallı kampanya kullananlara göre %287 daha yüksek satın alma oranı kazandı.” (Omnisend) O halde, çok kanallı bir etkinlik stratejisinin ne kadar güçlü olabileceğini bir düşünün. Etkinlik pazarlamacıları bunu fark etti. Bu nedenle omnichannel etkinlikleri, 2023’ün önemli kurumsal etkinlik trendlerinden biri.
İnsanların ürün veya hizmetinizi bir etkinlikte gördükten sonra satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğuna şüphe yok. Bu nedenle, etkinliğinizin başlamasından çok önce başlayan ve bittikten çok sonra da devam eden bir deneyim yaratın, mesajlaşmayı kişiselleştirin ve müşterileriniz için özelleştirilmiş bir yolculuk oluşturmak için birden fazla dijital kanal kullanın. Ve muhtemelen 2023’te gelirinizin arttığını göreceksiniz.
Çok kanallı bir etkinlik stratejisi uygulamak, müşterilerinizi markanıza bağlamanın ve marka sadakatini artırmanın en iyi yollarından biridir.

Event trend in 2023 - events as part of the omnichannel strategy

 

Kurumsal etkinlik trendi #3 Etkinlikler, kalan tek birinci taraf veri kaynaklarından biridir

Çerezsiz gelecek hızla yaklaşıyor. Ancak pazarlamacılar için her şey kaybolmaz. Şirketlere paha biçilmez bir rekabet avantajı sağlayacak ve iş sonuçlarını, satışları ve pazarlama çabalarını iyileştirecek birinci taraf verileri hala var. Ve birinci taraf verilerini almanın en iyi yollarından biri nedir? Olaylar aracılığıyla.
Accenture‘a göre, müşterilerin %83’ü daha kişiselleştirilmiş bir deneyim yaratmak için verilerini paylaşmaya istekli. İlgi çekici etkinlikler düzenlediğinizde, katılımcılar ayrıntılarını sizinle paylaşmaktan çok mutlu olurlar. Sonuçta, etkinliğinizden en iyi şekilde yararlanmak istiyorlar. Ve özelleştirilmiş bir deneyim istiyorlar.
Bu nedenle, 2023 etkinlik trendlerinden biri, pazarlamacıların bu çok önemli verileri elde etmek için daha fazla etkinlik planlayacak olmasıdır. Kitleleri hakkında bildiklerine dayalı olarak daha iyi müşteri deneyimleri oluşturarak etkinliklerini daha kişisel ve etkili hale getirmelerine yardımcı olacaktır.
Nazik bir hatırlatma: Birinci taraf verilerini toplama konusunda şeffaf olduğunuzdan emin olun ve katılımcılara bunları nasıl kullanacağınızı açıklayın. Etkinliklerinizin uyumlu olmasını istiyorsunuz.

Kurumsal etkinlik trendi #4 Etkinlik verisi ölçümü ve analizi daha önemli hale geliyor

Etkinliklerinizin etkinliğini ölçmek için verileri ne kadar çok kullanırsanız, gelecekteki etkinlikleri o kadar iyi planlayabilirsiniz. Bu nedenle, bu kurumsal etkinlik trendi, 2023’te etkinlik pazarlamacıları için en büyük öncelik olacak. Özellikle rakiplerinizden daha iyi etkinlikler düzenlemeye yönelik artan baskıyla.
bir etkinlik hedeflerine ulaşmazsa, başka bir yerde kullanabileceğiniz zaman ve para kaybı olabilir. Etkinlik başarılıysa, gelecekteki etkinliklerde çoğaltabilmeniz için nedenini bilmek istersiniz.
Şu anda, aşağıdakiler gibi büyük miktarda veriyi ölçmenizi sağlayan birçok etkinlik platformu ve mobil uygulama bulunmaktadır:

  • Kayıt sayısı
  • Katılım oranı
  • Geri dönen katılımcılar
  • Etkileşim oranı
  • Oturum popülerliği

Etkinlik verilerinden tam olarak yararlanmak için başarınızı ölçebilmeniz ve gerektiğinde değişiklik yapabilmeniz gerekir. Bu, etkinliğiniz için net hedefler ve hedefler oluşturmak ve ardından bu hedeflere göre ölçüm yapmak anlamına gelir. Sonuçta, en önemli şey yıllık bir konferansa veya kongreye katılmaksa, ancak insanların oturum aralarında daha küçük gruplar halinde toplantı yapmaktan gerçekten keyif aldıkları ortaya çıktıysa – ve bu nedenle gelecekteki etkinliklere katılma olasılıkları daha yüksekse – bilmeniz gerekir ki bir dahaki sefere katılımcılara istediklerini verebilirsiniz: daha fazla etkileşim fırsatı olan daha küçük gruplar. Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını anlamak için olay verilerinizi derinlemesine inceleyin. Ve eskisinden daha parlak olacak gelecek etkinlikleri planlayacaksınız.

Kurumsal etkinlik trendi #5 Çevre dostu, sürdürülebilir etkinlikler oluşturmak çok önemlidir

Çevre ve gezegenimizin geleceği hakkında giderek daha fazla endişe duyulduğunda, etkinlik sürdürülebilirliğinin 2023 için önemli bir kurumsal etkinlik trendi olması şaşırtıcı değil. Ve bu, yakın zamanda ortadan kalkacak bir etkinlik endüstrisi trendi değil! Mark Bannister’a (COP26 Teknik ve Operasyon Direktörü) göre, etkinlik endüstrisini daha sürdürülebilir kılmak için çok fazla destek var. Aslında, COP26, etkinlik planlayıcılarını onların ayak izlerini takip etmeye ve daha sürdürülebilir etkinlikler düzenlemeye teşvik etmek için bir rapor yayınladı. Etkinliklerini olabildiğince çevre dostu hale getirmek için attıkları bazı önlemler:

  • Öncelikli düşük karbonlu alternatif enerji kaynakları
  • Yeniden kullanılmış ve geri dönüştürülmüş malzeme
  • Öncelikli yerel kaynaklı ve mevsimlik gıda ürünleri
  • Katılımcıları sürdürülebilir ulaşımı kullanmaya teşvik etti
  • Çalışan yerel halk

2023’te etkinlik karbon ayak izinizi azaltmanın bir başka yolu da daha sanal ve hibrit etkinlikler düzenlemek. Etkinliklerinizi sürdürülebilir kılmak, 2023’te kalabalığın arasından sıyrılmalarına yardımcı olacak. Katılımcılarınıza onların refahını ve iklimini önemsediğinizi göstereceksiniz.

Kurumsal etkinlik trendi #6 Mobil etkinlik uygulamaları, etkinlikleri etkileşimli hale getirmenin ve izleyicileri etkileşimde tutmanın en iyi yollarından biridir.

Araştırmalar, ortalama bir Amerikalının günde 262 kez telefonunu kontrol ettiğini gösteriyor! Ve bu zamanın %88’i mobil uygulamalarda geçiyor. Dolayısıyla 2023’teki kurumsal etkinlik trendlerinden biri de elbette şirketlerin etkinlik uygulamalarının kullanımını artıracak olması. İnsanlar günlük olarak kullandıkları mobil uygulamalardan pek çok kolaylık, avantaj ve etkileşim elde ediyor. Etkinliklerinizde aynı deneyimi yaşamak istiyorlar. Ve bu sadece katılımcıları etkinlik sırasında etkileşimli kullanıcı deneyimleriyle meşgul tutmak anlamına gelmez. Katılımcıları gündem, konuşmacılar ve konular hakkında bilgilendirmek için etkinliğinizden önce konferans etkinliği uygulamanızı kullanabilirsiniz. Akıştaki diğer katılımcılarla ve ağ oluşturma araçlarıyla etkileşim kurmaya başlamalarını bile sağlayabilirsiniz. Ve etkinliğiniz bittikten sonra mobil etkinlik uygulaması kullanımınız durmaz. İsteğe bağlı içeriğinizi yükleyebilir ve katılımcıların bilgi alışverişinde bulunmaya ve birbirleriyle ilişkiler kurmaya devam etmelerine izin verebilirsiniz.
Bir etkinlik uygulaması kullanmak aynı zamanda markanızı açıkça sergilemenize ve katılımcılar hakkında başka türlü bilemeyeceğiniz değerli etkinlik verileri toplamanıza da yardımcı olur (bkz. kurumsal etkinlik trendi #4).

Kurumsal etkinlik trendi #7 İnsanlar, kendi şartlarına göre tüketebilecekleri isteğe bağlı içerik istiyor

Yıllar geçtikçe, insanların daha az zamanı ve daha kısa dikkat süreleri oluyor. Bu nedenle, 2023 için kurumsal etkinlik trendi, isteğe bağlı bir içerik merkezine yatırım yapmaktır. Müşterilerinizin tercih ettikleri zaman ve yerde tüketmeyi seçebilecekleri etkinliğinizden videolar ve diğer içerikleri yükleyebilirsiniz.
Etkinliğinizden sonra her zaman yeşil olan Netflix tarzı içerik oluşturmak ve hepsini kolayca erişilebilir tek bir yerde saklamak, etkinliğiniz gelip gittikten çok sonra müşterilerinizin etkileşimde kalmasını sağlar. Ve sadece değil.
Sadece birkaç tıklamayla canlı etkinliğinizden isteğe bağlı içerik üretmek, daha geniş bir kitleye ulaşmanıza ve markanızı en özgün şekilde sergileyen yüksek kaliteli video içeriği paylaşmanıza yardımcı olur. Ayrıca, kapılı bir içerik merkezine sahip olmak, değerli birinci taraf verileri elde etmenin (bkz. kurumsal etkinlik trendi # 3) ve canlı alkışlar ve tekrarlanan anketler, soru-cevap ve alkışlarla isteğe bağlı katılımı artırırken uyumlu kalmanın başka bir yoludur. canlı etkinlik sırasında oldu.

Kurumsal etkinlik trendi #8 Yalnızca sanal etkinlikler düşüşte

Bu belki de 2023 için şaşırtıcı bir kurumsal etkinlik trendi çünkü sanal etkinlikler son birkaç yıldır çok popüler. Şirketler, sanal etkinlik yorgunluğunun daha fazla sorun haline gelmesini bekliyordu. Ve sahip olduğunu söylemek güvenli.
Rainfocus tarafından yapılan bir araştırmaya göre, “Sanal etkinlik bileşenleri için, yenilik aşındığı için bu etkinliklerin hedeflerine ulaşmasını sağlamak için sürekli yenilik ve ayarlama kritik olacaktır.” Yalnızca sanal etkinliklerde etkileşimi yüksek tutmak için şirketlerin kullanabileceği bir dizi taktik vardır. Daha kısa etkinliklerden canlı yayınlara ve oyunlaştırmaya. Ve büyük avantajlar sağlayan ve sürdürülebilirlik çabalarına yardımcı olan pek çok sanal etkinlik unsuru var (bkz. kurumsal hatta trend #5). Ancak insanlar da kişisel öğeler için can atıyorlar. Bu nedenle, her iki dünyanın da en iyisini elde etmek için hibrit etkinlikler, 2023’te etkinlik endüstrisi trendi olarak yerini alacak (bkz. kurumsal etkinlik trendi #1).

Kurumsal etkinlik trendi #9 Sezgisel etkinlik teknolojisi ve kodsuz çözümler artıyor

2023 için bir başka kurumsal etkinlik eğilimi, etkinlik teknolojisinin daha sezgisel ve daha az kod ağırlıklı hale gelmesidir. Canva’nın son zamanlarda sağladığı fonlara ve Figma’nın satın alınmasına bakın. İnsanlar basit, kullanıcı dostu, kod gerektirmeyen çözümlere aç. Ve bu etkinlik endüstrisi için de aynı olacak.
Şu anda, bir olay yönetimi platformu arka ucunun arka ucunu ayarlamak zor ve zaman alıcıdır. Bu nedenle birçok etkinlik çözümünün bir etkinlik platformunu hazırlamaya yardımcı olacak 7/24 destek ve uygulama ekipleri vardır. Ve bazılarının olaylarınızı oluşturmanıza yardımcı olacak kodsuz çözümleri zaten var.
Etkinlik teknolojisi şirketleri, 2023’te ürünlerinin kullanımını kolaylaştırmak için çalışıyor. Hatta bazıları, etkinlik deneyimlerini gerçek zamanlı olarak geliştirmek için AI (yapay zeka) ve ses teknolojisini tanıtıyor. Ancak bu etkinlik endüstrisi trendinin 2023’te ne kadar hızlı yükseleceğinden emin değiliz (bkz. kurumsal etkinlik trendi #13).

Kurumsal etkinlik trendi #10 Artık kartvizit yok, bunun yerine gerçek zamanlı ağ iletişimi

Kartvizitler geçmişin bir kalıntısıdır. Kişisel değildirler ve size ilk değiş tokuşun ötesinde herhangi bir değer sağlamazlar. Gerçek zamanlı ağ oluşturma, son yıllarda giderek daha fazla insanın favori markaları, ürünleri ve hizmetleriyle bağlantıda kalmak için sosyal medya platformlarına yönelmesiyle yaygınlaşan kurumsal bir etkinlik trendidir.
Şirketler etkinliklere ev sahipliği yaptığında, katılımcıların marka topluluğunun bir parçası olduklarını gerçekten hissetmelerini isterler ve gerçek zamanlı ağ oluşturma, bunu yapmanın bir yoludur. Gerçek zamanlı ağ, katılımcıların diğer katılımcılarla yüz yüze veya forumlar, sosyal medya veya etkinlik uygulamaları gibi dijital kanallar aracılığıyla etkileşim kurarak şirketinizi kişisel düzeyde deneyimleme fırsatı sunar.
Son zamanlardaki etkinliklerde gördüğümüz gibi, bu tür özgün bir etkileşim, katılımcılar ve en sevdikleri markalar arasında kalıcı ilişkilere yol açabilir – oysa birileri kartvizitleri aldıktan sonra onları saklamaya karar verse bile kartvizitler yeterince uzun sürmez!
Etkinlik teknolojisi şirketleri, hibrit ve yüz yüze etkinliklerde daha iyi gerçek zamanlı ağ oluşturmayı kolaylaştırmak için mobil etkinlik uygulaması ağ araçlarını geliştirmeye çalışıyor.

Kurumsal etkinlik trendi #11 Etkinlik toplulukları etkinlik stratejilerinin bir parçası haline geliyor

Bir etkinlik topluluğu oluşturmak, son zamanlarda sıcak bir kurumsal etkinlik trendi haline geldi ve 2023’te başlayacak. Modern etkinlik toplulukları çevrimiçidir – sosyal medyada, iletişim platformlarında ve tabii ki etkinlik platformlarında. Son yıllarda sanal ve hibrit etkinliklerin artmasıyla etkinlik pazarlamacıları, etkinlik platformlarındaki etkinliklerin neden yalnızca bir etkinlik sırasında gerçekleşmesi gerektiğini kendilerine sormaya başladılar. Katılımcılar ayrıca bir etkinlikten önce ve sonra içerik ve katılımcılarla etkileşim kurabilir.
Bu nedenle 2023 için yeni etkinlik trendi: etkinlik endüstrisi 365 derece topluluk katılım modeline doğru ilerliyor.
Aboneliğinizi 2023’te yıllık aboneliğe dönüştürerek etkinlik platformunuzu bir yıl boyunca gelişen çevrimiçi etkinlik topluluğuna dönüştürebilirsiniz. Bu, yalnızca sürekli izleyici katılımını artırmaya yardımcı olmaz. Ayrıca, markanızın müşterileriniz arasında akılda kalmasını sağlamanıza yardımcı olacaktır.
Bazı etkinlik teknolojisi sağlayıcıları, etkinliğinizden önce etkinlik topluluğunuzla etkileşim başlatmanıza ve sonrasında sohbetlere devam etmenize olanak tanıyan bir mobil etkinlik uygulamasına sahiptir.

Kurumsal etkinlik trendi #12 Şirketler hayattan daha büyük etkinlik deneyimleri sunuyor

2023’te kurumsal etkinliklerinizi planlarken, “deneyimin yeni pazarlama olduğunu” unutmayın. Bu kurumsal etkinlik trendi, etkinliklerinizde işletmeniz veya ürününüz hakkında sadece bilgi vermenin artık yeterli olmadığı gerçeğiyle ilgilidir. Katılımcıları tükettikten çok sonra bile onlara sadık kalacak benzersiz ve kişiselleştirilmiş bir deneyim yaratmanız gerekir.
İnsanlar etkinliğinizde geçirdikleri zamanı düşündüklerinde, belirli anları ve ayrıntıları – günün manzaralarını, seslerini ve kokularını – hatırlayabilmelidirler. Deneyimin hayattan daha büyük olduğunu hissetmelerini istiyorsunuz. Sadece onları tatmin etmekle kalmayıp, bir şekilde olaylara bakış açılarını gerçekten değiştiren bir şeyler sunmanız gerekecektir.
Bu hedefe ulaşmanın birkaç yolu vardır: performanslar yoluyla marka hikayenizi canlandırabilecek aktörleri işe almaktan veya sürükleyici etkinlikler sunmaya kadar, katılımcıların sunduklarınız hakkında daha fazla bilgi edinebilmeleri için daha fazla uygulamalı gösteriler sunmaya kadar.

Kurumsal etkinlik trendi #13 Artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) henüz dünyayı kasıp kavurmaya hazır değil

İnsanların 2023’ün yeni kurumsal etkinlik trendlerinden biri olarak AR ve VR hakkında konuştuğunu duymuş olabilirsiniz. Sanal olay yazılımının evrimi ve meta veri deposunun gelişmesiyle birlikte, bazı olay teknolojisi sağlayıcıları etkinliklerine bu tür bir deneyim sunmuştur. Örneğin, katılımcıların gezinmesine, birbirleriyle etkileşime girmesine ve izin kullanmasına olanak tanıyan sanal 3B ortamları ele alalım. Ancak AR ve VR teknolojisi çok pahalı ve karmaşıktır. Bu nedenle, etkinlik endüstrisine adım adım ilerliyor. Önümüzdeki beş yıl içinde kurumsal bir etkinlik trendi olabileceğine inanıyoruz, ancak 2023’te değil.

2023’e hazır olmak için en iyi etkinlik çözümünü bulun

Bu kurumsal etkinlik trendlerini göz önünde bulundurarak, 2023’te etkinliklerinizi başarıya ulaştırabilirsiniz. Bu bilgileri, bu trendlerden hangisinin işletmeniz veya sektörünüz üzerinde en fazla etkiye sahip olacağını belirlemek için de kullanabilirsiniz.
Çok kanallı stratejinizin bir parçası olarak karma etkinlikler yürütmek ve kaliteli birinci taraf verileri elde etmek için doğru etkinlik platformuna ve etkinlik yönetimi desteğine ihtiyacınız olacak.

Marcom, kusursuz etkinlik planlamalarınızda uçtan uca destek vererek deneyim odaklı çözümler sunmaktadır. Sizde planladığınız etkinlikler için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

 

Kaynak: Spotme

Write a comment